Aktualności

Agencja

FE

RPO

Pożyczki

Zasoby

Projekty

Kontakt

WMARR logo

Znajdź na stronie

środa, 21 styczeń 2015 13:54

Amicus Res – Innowacyjny model doradztwa dla przedsiębiorców

Amicus Res jest modelem innowacyjnego i kompleksowego doradztwa, z którego skorzystać mogą osoby planujące rozpoczęcie działalności gospodarczej, bądź prowadzące już mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa.

Szczegóły na stronie WWW projektu.

W języku łacińskim Amicus Res oznacza przyjazną rzecz. Model ten wprowadza osobę kluczowego doradcy, jakim jest moderator biznesu będący mentorem koordynującym realizację wszystkich usług od początku do końca na rzecz przedsiębiorcy. Przy pomocy współpracującego z przedsiębiorstwem moderatora biznesu, firma jest sprawniej zarządzana, poznaje własne potrzeby biznesowe, ma zbudowaną długofalową strategię, jest lepiej przygotowana do konkurowania na rynku, w tym również poza granicą kraju.

E_baner_boczny_1
Nim powstał model Amicus Res, zdiagnozowano potrzeby i oczekiwania sektora przedsiębiorstw oraz instytucji otoczenia biznesu. Uwzględniono w nim także specyfikę i realia gospodarcze w występujące województwie warmińsko-mazurskim. Właśnie przedsiębiorcy zaznaczali w niej małą ilość profesjonalnych usług doradczych, zwłaszcza w zakresie wchodzenia na rynki zagraniczne. Rozwój gospodarczy i społeczny Polski oraz jej poszczególnych regionów ściśle wiąże się z rozwojem przedsiębiorczości i innowacyjności, a o sukcesie gospodarczym regionu świadczy kondycja sektora małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w tym regionie. To one stymulują wzrost gospodarczy, aktywizują projekty innowacyjne i tworzą nowe miejsca pracy.

Model Amicus Res obejmuje:

  • podręcznik metodyczny stanowiący zbiór zasad oraz praktycznych instrukcji, którymi powinien kierować się Moderator Biznesu w procesie świadczenia usługi doradczej;
  • narzędzia modelu, w tym formularz samooceny, formularz pogłębionej diagnozy, formularz świadczenia usług, formularz pogłębionej diagnozy, scenariusz prowadzenia doradztwa, formularz pomiaru satysfakcji klienta, formularz dotyczący internacjonalizacji;
  • wzory umów;
  • porady praktyczne dla IOB dotyczące sposobu założenia, funkcjonowania i finansowania Punktu doradczego w Obwodzie Kaliningradzkim (zawarte w Podręczniku).

Niniejszy model świadczenia usług doradczych powstał w wyniku działań podejmowanych w ramach projektu PI Opracowanie i upowszechnienie innowacyjnego narzędzia świadczenia kompleksowych usług doradczych.

Realizacja:

Projekt o nazwie „Pl Opracowanie i upowszechnienie innowacyjnego narzędzia świadczenia kompleksowych usług doradczych finansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Realizują go trzy instytucje: Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A w Olsztynie, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania im. Prof. T. Kotarbińskiego oraz Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna S. A.

Ostatnio zmieniany czwartek, 23 maj 2019 13:05

Kontakt

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
w Olsztynie

Plac Gen. Józefa Bema 3, 10-516 Olsztyn
tel.: 89 521 12 50 - sekretariat e-mail: wmarr@wmarr.olsztyn.pl



Agencja urzęduje od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30-15.30


Regionalny Fundusz Pożyczkowy
czynny od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30-15.30 pokój nr 15
tel. 89 521 12 79, 89 521 12 89

Punkt Informacyjny
FE WiM na lata 2021-2027

czynny od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.30-15.30
tel. 89 521 12 54email: piwmarr@wmarr.olsztyn.pl

Deklaracja Dostępności

Przydatne linki:
instytucja_sam poznaj_lepiej
facebook_s youtube_s