Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Strona główna O projekcie
aaa
O projekcie PDF Drukuj Email
środa, 19 października 2016 08:35

baner_standardy

O projekcie

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie, wraz z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A.,  została wybrana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji jako partner do wspólnego przygotowania oraz realizacji projektu „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” w ramach Działania 2.18 „Wysokiej jakości usługi administracyjne” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Projekt ma na celu opracowanie i przetestowanie standardu postępowania jednostek samorządu w obszarze obsługi inwestora. Grupą docelową projektu są jednostki samorządu terytorialnego z województwa  warmińsko-mazurskiego. Wsparciem w zakresie obsługi inwestora objętych zostanie 45 jst. Czas realizacji projektu wynosi 30 miesięcy, a całkowity budżet 4,8 mln zł.

Realizacja Projektu podzielona będzie na 4 etapy:

Etap I – identyfikacja rozwiązań krajowych stosowanych w najlepiej zarządzanych urzędach JST oraz określenie minimalnych wymagań z punktu widzenia oczekiwań przedsiębiorców oraz zasad współpracy z instytucjami wyspecjalizowanymi w obsłudze inwestorów;

Etap II – przygotowanie modelowych rozwiązań – opracowanie opisów działania, procedur, programów szkoleniowych, rozwiązań adresowanych zarówno do pracowników jak i organizacji (urzędów) możliwych do zastosowania przez szerokie grono JST, a w szczególności komórki odpowiadające za proces obsługi inwestora;

Etap III – przeprowadzenie pilotażowych wdrożeń rozwiązań w 40 urzędach JST oraz realizacja szkoleń dla urzędników samorządowych zaangażowanych w obsługę inwestora w urzędzie;

Etap IV – działania upowszechniające wypracowane rozwiązania modelowe, publikacja informacji w formie poradników, materiałów szkoleniowych, wzorów dokumentów etc.

Projekt „Standardy obsługi inwestora w samorządzie” będzie obejmował następujące działania:

  1. opracowanie i wdrożenie w JST minimalnego zakresu zasad (procedur) współpracy z inwestorem, rozwiązań podnoszących atrakcyjność inwestycyjną JST, w tym określenie zasad przygotowywania, aktualizacji i upowszechniania informacji dot. oferty inwestycyjnej;
  2. doskonalenie kompetencji kadr JST w zakresie opracowywania ofert inwestycyjnych oraz obsługi inwestora;
  3. budowa lokalnych sieci współpracy na rzecz obsługi inwestora z udziałem instytucji otoczenia biznesu oraz publicznych służb zatrudnienia;
  4. elektronizacja procesu obsługi inwestora, w szczególności dostępu do informacji o ofercie inwestycyjnej;
  5. działania szkoleniowe upowszechniające strategiczne podejście do zarządzania rozwojem gospodarczym w JST.





 
 
WMARR

Menu Standardy Obsługi

WMARR

Punkt Informacyjny

punkt_info_1